Training: schrijven voor social media
Voor veel ondernemers of organisaties is het inzetten van social media één groot avontuur. Er liggen veel kansen, maar hoe zet je de kanalen op de juiste manier in voor jouw doelgroep?
Datum |
woensdag 04 december |
Tijd |
09.00 - 11.00 uur |
Locatie |
Tech Campus De School |
Voorkennis
Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist. Basisvaardigheden in computergebruik en de basiskennis van het socialmedialandschap is wel een pré. Weet jij niet zeker of LinkedIn wel het kanaal is om jouw doel en doelgroep te bereiken? Neem dan eerst contact op met onze communicatieadviseurs om de juiste marketingmix te bepalen.
Trainingsprogramma
Tijdens deze training leer je schrijven voor social media. De training is opgesplitst in twee onderdelen.
Introductie social media
Welke socialmediakanalen zijn er en waarom is dit zo belangrijk voor jouw communicatie? We duiken in het online medialandschap en in de rol van social media. Natuurlijk is het ook belangrijk om te schrijven voor jouw doelgroep. Wie is dat en waar bevindt zij zich?
Socialmediaberichten opmaken
Daarna gaan we aan de slag. Waaruit bestaat het 'beste' socialmediabericht? En hoe zorg je ervoor dat jouw doelgroep jouw berichten leest? Heb je nog geen socialmediakanalen? Ook daar helpen we jou graag bij!
Resultaat
Na afloop van deze training:
- weet je welke impact social media heeft
- heb je een goed beeld van de doelgroep waar je voor schrijft
- schrijf jij pakkende socialmediaberichten op het juiste kanaal
- heb je een handige checklist voor het schrijven van socialmediaberichten
Duur en kosten
Deze interactieve training duurt ongeveer 2 uur. De kosten van deze training bedraagt € 180 per cursist.
Aan het woord
Simone Disseldorp
Media- en communicatieadviseur
071 - 744 0054s.disseldorp@verdel.nl
Pakkende (web)teksten, daar wordt Simone blij van! Maar ook van presentaties, social media en video. Simone verzorgt de beste mediamix voor jouw doel.