1. Verdel
  2. Nieuws
  3. Innovatie, centraal beheer en automatisering van digitale processen

Innovatie, centraal beheer en automatisering van digitale processen

Een bedrijf dat werkzaam is in tal van verschillende takken, gebruikt natuurlijk ook veel verschillende systemen. Zo ook De Loogman Groep uit Aalsmeer. Om een kwaliteitsslag te maken, zocht Loogman een partner die alle verschillende aanvragen in een gecentreerd proces kon automatiseren. Wij helpen hen hierbij! 

Loogman

Over De Loogman Groep

Tanken, wassen, EV-laden, opslag, golf én eten en drinken: het is een bijzondere samenstelling van activiteiten. En het werkt! Loogman is een toonaangevend familiebedrijf met 8 vestigingen én een golfcentrum met brasserie.  

Lisianne Coors is manager data en innovatie bij Loogman. Zij kijkt naar de bestaande systemen, verdiept zich in de verwachtingen in de markt en springt in op de kansen die deze met zich meebrengen en nieuwe dienstverleningen die daarbij passen. Samen gingen wij aan de slag met een nieuw systeem: de aanvraagmodule.   

Wensen voor de aanvraagmodule

In de aanvraagmodule komen alle aanvragen van de verschillende bedrijfstakken samen. Zo kunnen mensen bijvoorbeeld online een tankpas of golfabonnement aanvragen. Dit wordt verwerkt in de aanvraagmodule en de overeenkomsten komen automatisch bij de juiste systemen/personen uit ter ondertekening. Wij spraken Lisianne over onze samenwerking rondom het ontwikkelen van de aanvraagmodule.  

“In onze visie staat 'maximaal geautomatiseerd'. Wij proberen daarom zoveel mogelijk repeterend werk te automatiseren. Handmatige werkzaamheden kosten namelijk veel tijd en dat is niet meer van nu. In het geval van de aanvraagmodule wisten wij zelf al goed wat wij wel en niet wilden. Vervolgens heeft Verdel daar fantastisch bij geholpen.”
Lisianne

Lisianne had haar wensen voor de aanvraagmodule zo duidelijk voor ogen, omdat ze bij Loogman al met een soortgelijk systeem werkten. Lisianne: “Deze module was verouderd en er waren weinig doorontwikkelingen mogelijk. Ook hadden we geen inzicht in de aanvragen. De nieuwe aanvraagmodule moet deze mogelijkheden wel bieden.”  

Soepele verloop van het project 

Loogman koos ongeveer 2 jaar geleden voor Verdel als (ontwikkel)partner. Onze overeenkomsten in bedrijfscultuur en waarden schepten snel een band.  

Lisianne: “Lion werd ons vaste aanspreekpunt voor softwareontwikkeling en dat was direct een match. Zijn structurele aanpak was heel fijn en de samenwerking verliep heel soepel. Niet alleen met ons, maar Lion is ook met alle andere partners en leveranciers die bij onze systemen betrokken zijn in gesprek gegaan. Hierdoor voelde iedereen zich betrokken en verliep het project naadloos.” 

Het resultaat: een alles-in-één systeem 

Loogman beschikt over een nieuw systeem dat aan alle wensen voldoet. Alle aanvraag-processen zitten in 1 systeem, van een tankpas of golfabonnement tot opslagruimte. Met alle ruimte voor doorontwikkelingen, waar Loogman direct op doorpakt. De volgende gesprekken staan namelijk alweer gepland!  

Van A tot Z inzicht in aanvragen

Ook kan Loogman alle aanvragen van begin tot eind inzien in een PowerBI-rapport. Zo kunnen we met zekerheid zeggen dat iedere aanvraag succesvol verloopt en zo niet achterhalen waar de aanvraag op vastloopt. Dit is zowel voor Loogman als voor de eindgebruiker een mooi voordeel!  

Lisianne: “Zonder dat wij erom hoefden te vragen, presenteerde Verdel het rapport met inzicht in alle aanvragen. Het is heel fijn dat Verdel gewoon begrijpt dat dit voor ons een goede oplossing is en het, voor wij er zelf aan dachten, al realiseerde.”  

Lion
Contact met een Verdeller

Wil je meer weten?

Hoe is het gesteld met de productiviteit van jouw team of bedrijf? Teamleider en architect Lion denkt graag met je mee om jouw manier van (samen)werken naar een hoger niveau te tillen. Benieuwd naar de mogelijkheden, kansen en voordelen? Kom eens langs voor een kop koffie en ga het gesprek aan met Lion en zijn team.  

Mail Lion 071 - 744 0054