1. Verdel
  2. Nieuws
  3. Renee vertelt: van 'ICT & Media' naar 'digitaal partner'

Renee vertelt: van 'ICT & Media' naar 'digitaal partner'

Begin 2023 maakte Verdel een naamswijziging door: 'ICT & Media' werd 'digitaal partner'. En in juni 2023 lanceerden wij onze nieuwe website. Maar er komt nog veel meer kijken bij een herpositionering. Communicatieadviseur Renee neemt je in vogelvlucht mee door ons traject.  

Uit ons jasje gegroeid

De herpositioneringsbal is ruim een jaar geleden gaan rollen. Maar eigenlijk moeten we eerst nog iets verder terug in de tijd. Sinds Verdel PC Partner in 2000 het levenslicht zag, is er namelijk een hoop veranderd. Barry begon Verdel PC Partner om de MKB-ondernemer te helpen en ontzorgen op het gebied van ICT. Over de jaren breidden de ICT-diensten uit en kwam de mediatak erbij. Zo gingen we van PC Partner naar ICT & Media.

Een club experts

Ook het team groeide door, inmiddels is ons team ruim 60 Verdellers sterk. Van de Lasso (en het Noordeinde) verhuisden we naar het Veenderveld. Hier zaten we uiteindelijk in drie panden verspreid. We groeiden uit ons jasje en Barry ging aan de slag met de ontwikkeling van Tech Campus De School. De perfecte plek voor ons professionele team. Tijd om deze groei en professionalisering uit te stralen! 

Wie is Verdel?

Onze eerste stap was volledig uitpluizen wie Verdel nou eigenlijk is. Wat drijft ons, waarom doen wij wat we doen en voor wie doen we dat? Beeldr hielp ons deze vragen tot de bodem uit te zoeken. 

We werken wel vaker samen met Beeldr bij het uitzoeken en uitwerken van een merkverhaal, dus het was voor ons niet meer dan logisch om hen aan te haken bij ons eigen vraagstuk. Ze zijn ontzettend goed in het neerzetten van een sterk merk, wat past bij de organisatie. En ondanks dat wij zelf al wel voelden wie Verdel is, is het superfijn om van een externe partij hulp te krijgen bij de verwoording hiervan. Zo zorgen we er samen voor dat het merkverhaal echt stevig is en staat als een huis. 

In meerdere sessies beantwoordden we met verschillende collega's van het managementteam en het communicatieteam allerlei vragen. Wie is Verdel? Wie is onze klant? Wanneer ben je een echte Verdeller? En wat bieden wij hen? 

Een nieuw merkverhaal

Toen Beeldr alle nodige informatie had vergaard, vertaalden zij de essentie van Verdel naar een nieuw merkverhaal. Het hele verhaal waar wij voor staan, lees je op onze over ons-pagina.

De scheiding in 'ICT & Media' moest eruit. Ons werk is namelijk te veel met elkaar verweven om het los te noemen. Maar we doen best veel, hoe pak je dat in slechts een paar woorden? Omdat wij de samenwerking met bedrijven en hen écht verder helpen op digitaal vlak het belangrijkst vinden, hebben we gekozen voor 'digitaal partner'. Daarnaast is helpen al vanaf de oprichting van ons bedrijf de kern van onze werkwijze. Dat blijft ook ons uitgangspunt. Daarom is digitale slagkracht heel passend bij ons verhaal. 

Daarnaast kreeg ook onze huisstijl een opfrisbeurt. Ons logo is vernieuwd, maar wel herkenbaar gebleven. De kleuren en lettertypes zijn frisser. En we kunnen tijdens het vormgeven 'spelen' met ons eigen embleem. Zo herken je Verdel terug in al onze uitingen! 

Dylan lunch

Onze nieuwe website

Omdat Beeldr onze nieuwe huisstijl had gemaakt, wilden wij ook dat zij het ontwerp van onze nieuwe site verzorgden. Het resultaat kun je nu live aanschouwen! We ontwikkelden de website wel in eigen huis. Het is gebouwd in maatwerk CMS Umbraco, door collega Dylan (links op de foto). Door het gebruik van contentblokken is de website voor onze communicatiecollega's makkelijk beheerbaar. 

Alle content is ook nieuw. Scherpe teksten volledig in lijn met ons merkverhaal en vernieuwde tone-of-voice. Alles heeft een logische plek en de informatie is overzichtelijk. Geschreven door onze eigen communicatieadviseurs. 

Ook met fotograaf Dimmy Olijerhoek werken wij al jaren samen. Zij heeft alle foto's geschoten. Neem bijvoorbeeld eens een kijkje op onze medewerkerspagina.

Roos en Famke

Nieuwe bedrijfsvideo

Zoals we vaker met Beeldr werken, werken we ook vaker samen met Roos Janssen van Lichtgevoelig. Zo maakte Roos ook onze vorige video in 2019, waarmee we de ondernemersprijs binnen sleepten. Toen ons nieuwe merkverhaal rond was, wisten we dan ook direct dat we met Roos een nieuwe video wilden maken. Geen traditionele bedrijfsfilm, maar een film waarin het Verdel-gevoel goed naar voren komt.

In verschillende afspraken kwamen we met elkaar tot een concept. Door verschillende scenario's naast elkaar te leggen en overal iets uit te halen en samen te voegen, kwamen we tot het definitieve script. Collega's optrommelen, filmdag inplannen en.. actie! 

Wij zijn superblij met het resultaat! Bekijk de video op de over ons-pagina.

Renee
Contact met een Verdeller

Het plaatje compleet

Met onze nieuwe huisstijl, website en bedrijfsvideo is onze herpositionering compleet. We gaan nu verder met het doorvoeren van ons merkverhaal in al onze andere uitingen bijvoorbeeld op social media. Wil jij meer weten over ons herpositioneringstraject of wat wij voor jou kunnen betekenen in het vertellen van jouw merkverhaal? Neem contact op met onze communicatieadviseurs. 

Mail communicatie 071 - 744 0054